A réplica do petróglifo de Auga dos Cebros chega a Oia

A presentación do proxecto celebrarase este venres no Centro Sociocultural de Pedornes, onde quedarán expostas as pezas

A réplica do singular petróglifo de Auga dos Cebros, elaborada pola Escola Superior de Conservación e Restauración de Bens Culturais de Galicia, vén de chegar a Oia, onde quedará exposta no interior do Centro Sociocultural de Pedornes.

O proxecto de elaboración da réplica de Auga dos Cebros naceu no ano 2019 promovido pola Comunidade de Montes Veciñais en Man Común de Pedornes –titular dos terreos nos que se atopa o xacemento arqueolóxico- e máis pola Asociación Costa dos Castros co obxectivo de contar cunha reprodución fiel deste singular e valioso gravado rupestre.

A intervención comezou en xuño de 2019 coa intervención do orixinal e da contorna, así coma a da creación do molde, e finaliza en 2021 co remate da réplica na Escola e a súa instalación en Pedornes.

A iniciativa desenvolveuse co financiamento do Concello de Oia e máis da Escola Superior de Conservación e Restauración de Bens Culturais de Galicia, que foi a encargada de acometer os traballos.

A finalidade última de contar cunha réplica fiel dos gravados de Auga dos Cebros é a salvagarda deste patrimonio fráxil e en risco, protexendo o xacemento mediante documentación. Neste sentido, cabe lembrar o proceso de deterioro que, debido á acción de distintos axentes, está a rexistrar esta importante mostra da arte rupestre do noroeste peninsular.

Presentación este venres en Pedornes

Este venres día 7 ás 12.00 horas realizarase unha presentación dos resultados do proxecto no Centro Sociocultural de Pedornes. O acto estará presidido pola alcaldesa de Oia, Cristina Correa, e contará coa participación de Manuel Ángel Pombal (representante da Comunidade Montes e Costa dos Castros), o historiador Fernando Javier Costas Goberna (Costa dos Castros e Acamo),  algúns dos profesores participantes no proxecto (Fernando Carrera e Jose Antonio Quinteiro), así coma a directora da Escola, Carmen Lorenzo. Por mor das restricións pola COVID-19, o acceso ao acto é limitado e será exclusivamente mediante invitación.

A presentación incluirá unha visita ás dúas réplicas elaboradas: a do petróglifo de Auga dos Cebros 1 –que representa varias figuras de cuadrúpedes e unha espectacular embarcación de tipoloxía mediterránea- e a de Auga dos Cebros 2 –que representa outra embarcación-. Ambas están xa instaladas no Centro Sociocultural de Pedornes, que será o seu emprazamento definitivo.

O singular petróglifo de Auga dos Cebros

O petróglifo de Auga dos Cebros sitúase en terreos da Comunidade de Montes Veciñais en Man Común de Pedornes, no lugar do Viveiro, nun espazo arborado próximo ao río Vilar que rexistra unha elevada densidade de gravados rupestres. Na zona existen petróglifos de diversas tipoloxías, pero entre eles destaca especialmente o da gran embarcación de orixe mediterránea, un dos máis singulares da costa galega e único na fachada atlántica europea.

Ademais da gran nave de Auga dos Cebros 1, na zona existen insculturas doutras dúas embarcacións: son as denominadas Auga dos Cebros 2 e Viveiro 6.

A representación de naves con formas que coinciden coas dos modelos mediterráneos do II Milenio a.C. mostra a existencia de relacións entre as culturas atlánticas e as do Mediterráneo xa desde épocas prehistóricas, de aí a importancia destas xoias arqueolóxicas.